Teljesen rendben van – még ha nem is kellemes –, hogyha taszítja az embert valami. Vagy valaki. Kivéve, ha annak a valaminek/valakinek vonzania kellene. Mint a reklámnak/reklámARCnak. Nem kell hozzá reklámgurunak lenni, hogy belássuk-tudjuk: a reklám célja a vásárlásra motiválás (mindegy, hogy miről van szó). Ehhez először figyelmet kell kelteni, majd érdeklődést kell generálni és vágyat kell ébreszteni, hogy utána azt mondjuk: „Nekem is kell, én is akarom…!”
Vannak, akik ehhez a motiváláshoz valamelyik szuperhíres ember ARCát is megvásárolják, hogy rajta keresztül (vele) tegyék vonzóvá ‒ legjobb esetben globális superbranddé ‒ a portékájukat/szolgáltatásukat.
Miközben engem egyik-másik kifejezetten taszít… a reklám arca is, mert – természetesen – „azonosult” a tulajdonosával, az ő – számomra – taszító személyiségével, életvitelével… Vagyis: taszít a „mágnes”.
Engem taszít… de biztosan vannak, akiket vonz. Igen, mert érzelemalapú emlékeinkből állunk és élünk, azok alapján taszít vagy vonz a „reklám-mágnes” is.
Szóval: engem egyik-másik kifejezetten taszít.
Erre is azt szokták mondani a reklámguruk, hogy nem baj(!), mert mégis azt a hirdetett terméket fogom választani vásárláskor. Ez a válasz akkor is, amikor valaki erre vagy arra a reklámra azt mondja, hogy megőrül tőle. „De nem baj(!), mert úgyis azt…”
Kivéve, ha tudatos vásárló(!) az ember, és nem hajlandó csupán azért többet fizetni, mert baromi drága reklámja van a vágyott portékának. Különösen akkor, ha az ráadásul taszítja is. Mint egyik-másik „reklámARC-mágnes” is.
De mint írtam az elején, teljesen rendben van, hogyha taszít…
Igazából arra lennék kíváncsi, hogy kik és mit tartanak vonzónak abban, aki engem taszít… mert undorodom tőle… az erkölcsi züllöttségétől, a mocsoktól, amiben rendszeresen megmártózik ővilágsztársága… Mitől lehet vonzó az erkölcsi züllöttség, a mocsok…? Sőt: miért kellene, hogy az legyen?
A másik kérdésem, hogy: Valóban kell-e reklámozni az ilyen arcokat? Mert bizony ezzel a reklámARCot is reklámozzák az adott (világ)márkával! Közvetve pedig az erkölcsi züllöttségét, a mocskot is, amiben rendszeresen megmártózik… (Éretlen gyermekek lelkét is mérgezve ezekkel a ‒ reklámok által is ‒ sugallt „példaképekkel”!)
Szóval, miért is…?